Close

Funk Brothers Automotive

(323) 306-2124
168 Verified Reviews
funkbrothersauto@gmail.com

HOURS
07:30
18:00
http://purl.org/goodrelations/v1#Monday
07:30
18:00
http://purl.org/goodrelations/v1#Tuesday
07:30
18:00
http://purl.org/goodrelations/v1#Wednesday
07:30
18:00
http://purl.org/goodrelations/v1#Thursday
07:30
18:00
http://purl.org/goodrelations/v1#Friday
07:30
13:00
http://purl.org/goodrelations/v1#Saturday
Su
Closed
M
7:30am to 6:00pm
T
7:30am to 6:00pm
W
7:30am to 6:00pm
Th
7:30am to 6:00pm
F
7:30am to 6:00pm
S
7:30am to 1:00pm

ADDRESS

843 N La Brea Ave
Los Angeles, CA 90038 USA

AUTO REPAIR EXPERIENCE

  • Hovig Mnouchekian, Owner
  • Established 1989
  • 3 Auto Repair Mechanics on Staff
  • 107 Years of Car Repair Experience

Funk Brothers Automotive Reviews

OVERALL RATING

168 Verified Reviews
5 stars
(119)
4 stars
(34)
3 stars
(10)
2 stars
(2)
1 star
(3)
by - Verified Customer June 08, 2017

Really impressed with my first experience here. Service was definitely done to satisfaction, and Joe was fantastic, attentive, and personable. Will certainly return.

by - Verified Customer June 01, 2017

Great and fast service! Will come back.

by - Verified Customer June 01, 2017

Thought I needed a brake job, but they told me my brakes were in good shape and didn't charge for checking them. I ended up getting other work done, and that was that. Thanks Funk Bros!

by - Verified Customer May 31, 2017

Awesome, simple, effective.

+ Show more reviews
by - Verified Customer May 25, 2017

Thank you.

by - Verified Customer May 25, 2017

I am always impressed with the level of professionalism and service with Funk Brothers. I will not take my vehicle anywhere else- ever!

+ Show more reviews
by - Verified Customer May 22, 2017

Thanks!

by - Verified Customer May 18, 2017

Price and timeliness are important factors in an auto shop but trust is the most important. I trust that I am not getting jacked by Funk Brothers and that will keep me coming back forever.

+ Show more reviews
by - Verified Customer May 17, 2017

Great.

by - Verified Customer May 14, 2017

Great!

+ Show more reviews
by - Verified Customer May 12, 2017

Great service! Joe was so helpful.

by - Verified Customer May 12, 2017

Thank you Funk Brothers for fixing up my 69' Cutlass! You did everything perfectly but I'm gonna be back ASAP for my top to be replaced!

+ Show more reviews
by - Verified Customer May 09, 2017

Very happy with the price and how quickly they fixed my car. Joe was extremely pleasant, kind, and took the time to tell me what the problem was. Definitely going back for future work.

by - Verified Customer May 09, 2017

AMAZING!!

+ Show more reviews
by - Verified Customer May 07, 2017

My car's transmission issue was misdiagnosed as a coolant issue. It cost me a complete transmission overhaul 600 miles into a road trip. I will never work with this shop again.

Reply from Funk Brothers Automotive – by Funk Brothers Automotive June 08, 2017

Brendan, its unfortunate you feel the way you do considering the facts. As you stated, you brought your car in specifically for a transmission issue and we disclosed to you verbally and in writing the transmission had a leak in addition to a coolant leak...you declined the transmission work. We did not cause you transmission to fail. It was already failing.

by - Verified Customer May 05, 2017

Funk Brothers was recommended to me by a friend and the service was definitely worth the recommendation. I will return to Funk Brothers in the future.

+ Show more reviews
by - Verified Customer May 04, 2017

I feel George is a pleasant person to deal with, however, I was not satisfied by the charge of labor. I drove in and explained that the fan cooling the radiator was not working, it was explained that a series of test would be conducted to assure it was not another factor causing the cooling fan to not function. A part was replaced and I was charged, after which I was informed that the fan also needed to be replaced, yet I was billed for double labor. Furthermore, when I picked up my vehicle, I was handed a bill, and no one went over the repairs or showed me that the parts replaced had been done correctly and to ensure that the work had indeed been done. Instead, I was handed a bill and my keys. No one ensured me that the parts that were replaced were faulty. No one informed me of warranties on labor or parts. Not an ideal experience for me.

Reply from Funk Brothers Automotive – by Funk Brothers Automotive June 08, 2017

Jesse,

I am sorry you had a bad experience and we did not meet your expectations. We do email the estimate to the customer and follow up with a call to answer any questions the customer might have. Where you not explained what you would be paying for before you authorized the repair? In addition, it sounds to me you where under the impression one repair would be needed but unfortunately the car needed two separate parts that had two separate labor rates. It make things a bit difficult for us to remedy after the work has been done and the car has been picked up. Did you ask to see your old parts?FYI, our warranty information is printed on our invoices and it will be our please to go over them when and if asked. Never the less we will keep your comments in mind. thank you.

by - Verified Customer May 02, 2017

Thank you!

+ Show more reviews
by - Verified Customer May 02, 2017

Nothing but pleasant.

by - Verified Customer May 01, 2017

They were very helpful, honest, and the work ended up being cheaper than first quoted.

+ Show more reviews
by - Verified Customer April 28, 2017

I believe Joe is the name of the person that checks you in. He is very professional, nice, and explained everything I needed to know.

by - Verified Customer April 28, 2017

Been using Funk brothers since 1996. Great guys, great service.

+ Show more reviews
by - Verified Customer April 26, 2017

This may be one of the last auto shops that can work on older vehicles and they are very good at it.

by - Verified Customer April 16, 2017

Very good experience.

+ Show more reviews
by - Verified Customer April 12, 2017

They are the best in Los Angeles.

by - Verified Customer April 06, 2017

My first time having work done to a classic car. I was unprepared for how long work takes, but I believe that's on me, not the shop. The work they did was great, will be back.

+ Show more reviews
by - Verified Customer March 29, 2017

I've been bringing my vehicles to Funk Bros for more than ten years. On my last visit, I was pleased to be greeted by Joe, a new and friendly Service Manager at the garage. Joe helped me get my suspension, oil change, and a dead battery all taken care of in a timely manner. He carefully explained the details, timeline, and pricing of the work, and answered any questions I had about the repairs. I didn't think the Funk Bros experience could get better, but it just did. Bring your vehicle here with confidence, and you'll get back on the road in no time and for a fair price.

by - Verified Customer March 28, 2017

The job was done quickly and efficiently. Thanks!

+ Show more reviews
by - Verified Customer March 27, 2017

Love this shop. They are kind and quick.

by - Verified Customer March 23, 2017

Good shop.

+ Show more reviews
by - Verified Customer March 22, 2017

Great service. Car was fixed very quickly.

by - Verified Customer March 17, 2017

Great service. Great people. Highly recommend.

+ Show more reviews
by - Verified Customer March 17, 2017

The shop always looks busy. Despite that, I was helped in an extremely short time. I needed to have a starter replaced (got towed in by AAA) and instead of having me wait until a space with a lift became available, JP used a portable hydraulic jack to get my car up and do the work. I was out in less than 90 minutes from the time I arrived.

by - Verified Customer March 16, 2017

Funk Bros. - efficient, reliable and best of all...honest! Thank you, Peter, Hovig and all!

+ Show more reviews
by - Verified Customer March 16, 2017

The guys at this shop are very helpful and explain everything they are doing before they do it.

by - Verified Customer March 14, 2017

Good.

+ Show more reviews
by - Verified Customer March 13, 2017

Dropped in to fix a flat tire, but will be back for future maintenance and repair. Thanks

by - Verified Customer March 12, 2017

Very satisfied with the service.

+ Show more reviews
by - Verified Customer March 10, 2017

Thanks Joe!

by - Verified Customer March 10, 2017

Great work as always! Thanks Funk Bros

+ Show more reviews
by - Verified Customer March 09, 2017

Great shop. Quick and to the point. Would definitely come back.

by - Verified Customer March 09, 2017

Good stuff.

+ Show more reviews
by - Verified Customer March 08, 2017

great shop.

by - Verified Customer March 06, 2017

Good place. Little pricey but get things done asap. Use again.

+ Show more reviews
by - Verified Customer March 05, 2017

Funk Bros is great! My car was repaired quickly and for a great price.

by - Verified Customer March 05, 2017

Very good experience. Will come back.

+ Show more reviews
by - Verified Customer March 01, 2017

As always, these guys are the absolute nicest and best in the business.

by - Verified Customer February 28, 2017

Always a stress free experience at Funk Bros.

+ Show more reviews
by - Verified Customer February 28, 2017

Good professional diagnosis and work.

by - Verified Customer February 27, 2017

Great experience.

+ Show more reviews
by - Verified Customer February 24, 2017

The only thing I was disappointed by, but I did not realize this until I got home from the shop, is that my driver side seat upholstery had ripped (I'm assuming from being sat in while repairing my horn) and there were a set of chips near where my driver side mirror was installed. Unfortunately, I now ideally would get these repaired as they're impacting the look of my vehicle.

by - Verified Customer February 23, 2017

Very friendly customer service. The car took longer than expected to fix but not unreasonably so. While I've had some issues with the car since that were a surprise, none stemmed from the work done by Funk Brothers. I am happy with the experience I had with them!

+ Show more reviews
by - Verified Customer February 22, 2017

Friendly, but not sure car problem fixed.

by - Verified Customer February 21, 2017

I don't know much about cars but it seems like they do a good job. It was very frustrating that the new water pump ended up causing my radiator to crack open a couple days later, but it was just because of a bunch of unknown buildup in the coolant system that a functional water pump could send into the radiator... so I get it, I guess. Still really frustrating. But Joe is at least very helpful and straightforward.

+ Show more reviews
by - Verified Customer February 21, 2017

Love this shop and ESPECIALLY love Hovig. I recommend this place to anyone who will listen to me!!

by - Verified Customer February 19, 2017

Very nice experience price was less than expected. They squeezed me into the schedule and got me completed when they said they would.

+ Show more reviews
by - Verified Customer February 17, 2017

I've been a customer for over a decade.

by - Verified Customer February 16, 2017

Pretty good

+ Show more reviews
by - Verified Customer February 15, 2017

Great Shop, will bring car back again and recommend to friends and family.

by - Verified Customer February 07, 2017

The team was very helpful and gave me advice on things that I can repair and should in the future to prevent extended damage. I highly value the knowledge and service I received especially since it was my first visit.

+ Show more reviews
by - Verified Customer February 03, 2017

Great customer care. Went there because a friend recommended and now I know why. I'll be back again if I need to have my car fixed.

by - Verified Customer February 01, 2017

Very nice people.

+ Show more reviews
by - Verified Customer January 31, 2017

Thumbs up!

by - Verified Customer January 29, 2017

Excellent!

+ Show more reviews
by - Verified Customer January 29, 2017

Great service and price on my brakes, which is what I came in for. Could not find my small oil leak, which was a little disappointing.

by - Verified Customer January 26, 2017

Really great and communicative. Final bill was less than they quoted me which was great!

+ Show more reviews
by - Verified Customer January 20, 2017

Great guys! They were quick, efficient, responsive, and lovely to work with.

by - Verified Customer January 20, 2017

Love Funk Bros!

+ Show more reviews
by - Verified Customer January 18, 2017

I'm so happy I found this shop. Customer service really is remarkable and they do a great job repairing my car!

by - Verified Customer January 18, 2017

I have lived in LA all of my life and never have I felt more comfortable in an auto repair shop. The employees are all great! I actually thought I was going to have to buy a new car, but my car is now running perfectly. This will permanently be my go-to place for all things auto-related and I won't hesitate to recommend this place to anyone who needs help with their car.

+ Show more reviews
by - Verified Customer January 15, 2017

My go to shop for my 76 Celica!

by - Verified Customer January 09, 2017

The only issue was that I was never called when the car was ready like I was told was going to happen. So I spent most of the day waiting for a call. Both times I brought it in, I had to call back and was told the car had been ready for hours. Outside of that, the service was fantastic and Joe was awesome!

+ Show more reviews
by - Verified Customer January 08, 2017

Great service and happy with the results. Only negative comment is that there wasn't a whole lot of communication on their end. I had to call the following day to get an update on my car. Would have appreciated Funk Brothers taking the initiative. But all in all a good experience. Will definitely go back.

by - Verified Customer January 08, 2017

Although my car is now having similar noises, I called and asked if I could get it looked at again. They said to bring it in any time. Always friendly and super quick turn around time. Plus, I don't think the sound coming again is a problem with their fixing. I think it is my car.

+ Show more reviews
by - Verified Customer January 03, 2017

They are competent and trustworthy.

by - Verified Customer January 02, 2017

I've been to this shop a few times now and they always treat me with respect. I don't believe they pressure me into getting additional services done.

+ Show more reviews
by - Verified Customer December 29, 2016

I trust their work.

by - Verified Customer December 28, 2016

I had a lot of work done on my car. It was necessary. The car runs great now.

+ Show more reviews
by - Verified Customer December 28, 2016

I've been a Funk Bros customer for over 10 years, and they're the best in town. Fair, fast and no-nonsense.

by - Verified Customer December 27, 2016

Always really nice here. My 66 mustang was running sluggish compared to normal and brought in to check a few things. They probably could have told me anything and I would have paid for it (not knowing that much about cars) but they only adjusted my timing slightly and it's been running better than I have felt in awhile. My visit hardly cost me anything. These guys are the best.

+ Show more reviews
by - Verified Customer December 26, 2016

Quick and easy repair. My shop of choice from now on.

by - Verified Customer December 26, 2016

Service with a smile--just the way it should be.

+ Show more reviews
by - Verified Customer December 25, 2016

Very prompt service. Professional and polite.

by - Verified Customer December 20, 2016

Top notch operation.

+ Show more reviews
by - Verified Customer December 20, 2016

Joe communicated very well.

by - Verified Customer December 18, 2016

Great!

+ Show more reviews
by - Verified Customer December 18, 2016

One of the best in LA. Honest and fair.

by - Verified Customer December 16, 2016

Very friendly, prompt and knowledgeable. Would highly recommend to anyone.

+ Show more reviews
by - Verified Customer December 13, 2016

Always appreciate the service here!

by - Verified Customer November 20, 2016

Got the job done quickly and they were respectful.

+ Show more reviews
by - Verified Customer November 20, 2016

Brought my 2010 Ford Fusion Sport for brake pad replacement. 2 days after the repair, the main bolt attaching my brake calipers fell out on the freeway disabling the front passenger side brake entirely. While the customer service was great, the work incomplete.

by - Verified Customer November 09, 2016

Great team and very professional!

+ Show more reviews
by - Verified Customer November 08, 2016

Amazing experience.

by - Verified Customer November 06, 2016

They were quick and got the job.

+ Show more reviews
by - Verified Customer November 04, 2016

I liked them.

by October 18, 2016

Good customer service. Quick service and reasonable price.

+ Show more reviews
by - Verified Customer October 17, 2016

They were very prompt and courteous. They kept in touch every step of the way with status of my vehicle. They didn't try to hide anything. It was a great experience. I will definitely use them again.

by - Verified Customer October 15, 2016

Funk Brothers completely satisfied me as an auto repair shop. They performed the work I asked for and did not charge above their estimated price. The work was done on time and they kept me informed as to the progress.

+ Show more reviews
by October 13, 2016

It was fast and easy.

by - Verified Customer October 12, 2016

Had a hose break in my Jeep and had it towed to Funk Brothers. They were extremely helpful and professional and had great pricing. Will definitely be a repeat customer.

+ Show more reviews
by - Verified Customer October 11, 2016

Easy, knowledgeable, fast.

by - Verified Customer October 11, 2016

Repaired on time for less than the initial quote.

+ Show more reviews
by - Verified Customer October 11, 2016

Amazing service and honest people.

by - Verified Customer October 10, 2016

Took my car right away. Called me on my lunch break with the diagnosis and I was able to pick it up that same day.

+ Show more reviews
by - Verified Customer October 06, 2016

We had a miscommunication on the price and job, but they made it right.

by - Verified Customer October 03, 2016

They were friendly and took care of my car quickly.

+ Show more reviews
by - Verified Customer October 03, 2016

The service was done in a timely manner. Great customer service!

by - Verified Customer September 29, 2016

Quick, friendly service at a good price.

+ Show more reviews
by - Verified Customer September 27, 2016

Great service, honest and straight forward.

by - Verified Customer September 26, 2016

High level of customer service by the front staff. Mechanics provide a high level of service and go the extra mile to get the job done right.

+ Show more reviews
by - Verified Customer September 24, 2016

Great.

by - Verified Customer September 24, 2016

Very thoughtful, timely and accurate communication.

+ Show more reviews
by - Verified Customer August 29, 2016

It was great

by - Verified Customer August 26, 2016

Amazing honest service, very happy

+ Show more reviews
by - Verified Customer August 23, 2016

Funk Bros has been great every time I come to them with my Ford Ranger. They're fast and honest and they always explain exactly what the problem is and how they fixed it. I had ongoing issues with the battery and alternator and took my truck to a few places including the service department at a Ford Dealership, and neither was able to fix the issue, much less explain what was wrong in the first place. They just told me to replace the alternator, or replace the battery, which worked for a while. I kept having problems though, until I went to Funk Bros where they discovered that the voltage and/or amperage of the alternator was not compatible with the battery that I had so the system was burning itself out. I highly recommend Funk Bros.

by August 20, 2016

They seem to be getting much busier and sloppier at the work. In the 8 years of going to them, they are now seeming to be more forgetful and the work has been more questionable. Before I trusted them 100%, now maybe 85%.

+ Show more reviews
by - Verified Customer August 19, 2016

Excellent work & very professional

by - Verified Customer August 17, 2016

Great guys, totally professional, very informative, incredibly kind.

+ Show more reviews
by - Verified Customer August 16, 2016

I was greeted right away and explained what my car needed. I was never up-sold on services I did not need and was in and out within hours

by - Verified Customer August 16, 2016

These guys seem genuine and honest, which is important in finding a good shop. I've been here 4 or 5 times in the last couple years and they've always been fast and affordable.

+ Show more reviews
by - Verified Customer August 15, 2016

I brought my flat tire in thinking it would be $300-$500 to replace it, only to return to it later that day patched up free of charge. Nicest guys around.

by - Verified Customer August 13, 2016

Fast and nice!

+ Show more reviews
by August 11, 2016

Super nice, accommodating and thorough

by - Verified Customer August 11, 2016

Went for an alignment. It was quick on point and they gave told me exactly what was wrong.

+ Show more reviews
by - Verified Customer August 10, 2016

I received friendly, affordable, and quality service- and quickly!

by - Verified Customer August 10, 2016

Everyone at the shop is understanding, kind, and calm. I've been able to drop my car off early before work and then pick it up at my convenience later in the day. Joe is willing to answer all the questions I have, and they have reasonable rates and don't try and trick you into spending more. I really appreciate their service!

+ Show more reviews
by - Verified Customer August 08, 2016

Amazing efficiency.
Great kindness and empathy at service desk

by - Verified Customer August 06, 2016

Summary: I was told by AAA roadside assistance that my Alternator was probably damaged and needed replacement, I took the car to Funk Brothers on a Sunday 2 hours before the shop was closing, I was seen right away and my car was analyzed and tested. Funk brothers told me that my Alternator and the car was fine, it was a battery issue. They only charged me a $25 dollar diagnostic fee, which I thought was too little to be honest. They spent time and energy on my car and determined it was just a battery issue, since my battery was sold to me by AAA roadside service, it was still under warranty, I was recommended to call them and have AAA replace the battery at no charge! This type of honesty does not exist very often in the automotive repair world. I WILL certainly be a repeat customer of Funk Brothers!

Courteous,Trustworthy, Affordable, A+ rating.

+ Show more reviews
by August 06, 2016

Quick Oil change. Gave me an estimation for completion and was on time. very helpful and good prices.

by - Verified Customer August 05, 2016

Great, easy, fast!

+ Show more reviews
by - Verified Customer August 05, 2016

Great service, done quickly and very fairly priced.

by July 16, 2016

Great service, fast and friendly

+ Show more reviews
by - Verified Customer July 09, 2016

Fast, knowledgeable and made me feel comfortable. Trustworthy and understand the upkeep of an older vehicle can be costly. They are very good at diagnosing the problem and helping you to decide what's the most important item to fix first. I will definitely refer them !

by - Verified Customer July 07, 2016

Straight forward and done timely.

+ Show more reviews
by June 29, 2016

Customer service as far as the mechanic was kind of terrible but managerial wise was good

Reply from Funk Brothers Automotive – by Funk Brothers Automotive August 18, 2016

Thank you for your comments. Can you please elaborate on the specific of your concerns. We take our customers opinions very seriously and would appreciate your feedback.

by June 28, 2016

Everything was fine. My only wish is that we could figure out why the overhead light stops working after a while. It's the light that is supposed to go on when I open the car door. It works for a while and then it stops working again.

+ Show more reviews
by - Verified Customer June 25, 2016

I've found Funk Bros a good option for me as they are close to where I live and are professional in their conduct.
I do however have a major concern. They have performed last three services on my F150, with which they tell me that they give the vehicle a check-over for problems and top up all fluids.
Two days after my recent oil change my truck overheated on the way to Bakersfield which has never happened before, my truck is renowned for always running cool.
Upon pulling over to let it cool and top up coolant, the radiator appeared to be full of Water (instead of coolant) as it boiled over, which was confirmed by another mechanic when I went for a radiator flush a couple of days later.
I know for a fact that my radiator has never had water in it since having it replaced a couple of years ago and Funk Bros are the only people to have worked on my truck for the last 3-4 oil changes which leads me to believe they have been topping up my radiator with water instead of coolant, which almost (and may have) caused serious engine damage.
Upon my first visit I discussed with Hovig that my truck is high mileage and I want a mechanic who can keep an eye out for any potential issues so I may address them to keep the truck in good health which I was assured would be the case, so this is very disappointing.

Reply from Funk Brothers Automotive – by Funk Brothers Automotive August 26, 2016

Hi John,

I am sorry you had a overheating issue. We searched our database for a customer named John with an Ford f-150 but could not find a customer so I could not reach out to you to help.

Let me start by saying that I can assure you we would recommend a repair if your car needed it, however to do so it must be present during the time we had possession.

As much as we try to be proactive and "predict" the future needs of a car, we cannot recommend repairs if they are not needed or present at the time of inspection. We refuse to take risks with your money. Saying that, I cannot see how your car had a radiator replaced as you stated a couple of years ago and it had only water in it. Antifreeze last much longer then that. The assumption that you only had water in it because of us would only be true if someone drained the coolant from you car and replaced it with water or your car had a leak and was only being topped off with water. If this was the case your car would overheat. I would recommend you reach out to us instead and we will of coarse help. We would prefer not take another competitors word.

We do appreciate you trusting us with your car and I hope this helps.

Hovig
Operations manager

Funk

by June 23, 2016

Friendly and helpful staff

+ Show more reviews
by - Verified Customer June 23, 2016

Great as always

by - Verified Customer June 22, 2016

I have been using Funk Brothers for the last 10 years. They are honest, fair and competitively priced. I could not be happier.

+ Show more reviews
by - Verified Customer June 21, 2016

everyone is very helpful and professional

by - Verified Customer May 28, 2016

Everyone was incredibly friendly and did an excellent job! I would definitely come back and recommend the Funk Brothers to others.

+ Show more reviews
by - Verified Customer May 27, 2016

Quick and complete service, completely fair pricing with no unnecessary charges.

by - Verified Customer May 24, 2016

Perfect as always

+ Show more reviews
by - Verified Customer May 23, 2016

Very quick service. Wonderful customer service. Explained all the work that was being done and was transparent about what the cost would be ahead of time.

by May 21, 2016

Great service. Joe went out of his way to help with my 1956 modified Porsche

+ Show more reviews
by - Verified Customer May 19, 2016

Everyone I've interacted with has been kind, accommodating, and straightforward. As a young woman I worry about being taken advantage of by an industry I know very little about, I have always been at ease with their assessments and billing. They have taken the time to explain to me what needs to be done now and what can wait (and the timeline I should get specific things taken care of). I will continue to use them as long as they keep this up!

by - Verified Customer January 24, 2014

Great service. Honest service. They do not rip you off. I have taken three vehicles there and it has always been a good experience.

+ Show more reviews
by - Verified Customer January 21, 2014

I brought my car in and they told me something differently. Charged me for that. Then it broke down and what I originally thought was wrong turned out to be correct.

Reply from Funk Brothers Automotive – by Funk Brothers Automotive June 03, 2014

Hi Eddie,

Hope your well. I have looked over your response and needed some clarification as i'm not sure which visit you are referring to as you have been to us about 3 times. Out of all the reviews from Repairpal you are the only 1 star and we strive for perfection so I would love to discuss your concerns in detail. Please return my call so can make things right for you.

Hovig Manouchekian
Operations Manager

main office: 323.466.3396

Funk Brothers Automotive inc.
843 N. La Brea ave.
Hollywood, CA 90038

www.FunkBrothersAuto.com

BBB A+ Rated Accredited Business

RepairPal.com Approved and Accredited

”2013, 2012 and 2011 Angie’s list Super Service Award Winner”

by - Verified Customer January 10, 2014

The manager was really kind and quick in repairing my car. He went far beyond in helping me with my repair.

+ Show more reviews
by - Verified Customer January 08, 2014

Their customer service is friendly and they do good work. I remember I took my car in for repair, they called me and basically informed me of a repair service, I didn't need. Very honest to put it short. That's it. Just great service and very cheap.

by - Verified Customer January 07, 2014

They were very good and not expensive.

+ Show more reviews
by - Verified Customer January 07, 2014

They have done the work I wanted them to do, they save me money when they can and I trust them explicitly.

by - Verified Customer January 04, 2014

I feel they are honest, do quality work, rare in you having a trusted mechanic and always treated me well.

+ Show more reviews
by - Verified Customer January 02, 2014

They are the most trustworthy mechanics I have been to in twenty-six years.

by - Verified Customer December 27, 2013

They were great, super helpful, not too expensive, timely fashion. They were good, that's it.

+ Show more reviews
by December 23, 2013

The service was good and they are efficient.

by - Verified Customer December 16, 2013

I wanted a smog test done so they gave me a quote and they lived up to it.

+ Show more reviews
by - Verified Customer December 14, 2013

They did a good job, prompt, it was fast.

by December 07, 2013

I have been with them for several years. They are extremely trustworthy.

+ Show more reviews
by December 07, 2013

I think my car is defective and needs to go back into the shop.

by - Verified Customer November 22, 2013

Good service. Good price. Quick service.

+ Show more reviews
by - Verified Customer November 21, 2013

They are very friendly. Reasonably priced.

by - Verified Customer November 20, 2013

They are the only ones out of 20 mechanics that I visited after 2 months of searching, they are just a great company.

+ Show more reviews
by - Verified Customer November 15, 2013

They did the work fast and at the price they quoted me.

3 verified customers did not leave comments but provided these ratings:
by Stacey
by Steve, Warren

RepairPal Scorecard
93
OVERALL QUALITY SCORE

12
month
Nationwide
warranty
12
month
Local
warranty
TECHNICAL ABILITY
95
TOOLS & EQUIPMENT
100
CUSTOMER SERVICE
91
CUSTOMER AMENITIES
95

Funk Brothers Automotive has been serving the Los Angeles community since 1925. It has been under the current ownership since 1989 and based on our unbiased customer feedback it is a local favorite. The most recent customers describe this RepairPal Certified shop as kind, timely, trustworthy, and efficient. This facility features a team of very experienced technicians who combine for over 100 years of professional experience. They are ready to tackle most any repair that comes in the door. These repairs can range from advanced computer programming and diagnosis, to minor and major mechanical repairs, to tires and wheel alignment, as well as your scheduled maintenance services. These repairs are backed by a 12-month / 12,000-mile warranty for your peace of mind. Local shuttle service, a discount at Enterprise Rent-A-Car, Saturday hours, and a waiting area with wireless Internet are available for your convenience.


Details

SPECIALTIES

  • AC/Heating
  • Alignment
  • Check Engine Light
  • Classic Car Repair/Restoration
  • Collision Repair & Paint
  • Diagnosis
  • Hybrid/Electric
  • Muffler & Exhaust
  • Oil Change & Lube
  • Scheduled Maintenance
  • Service & Repair
  • Smog/Emissions Testing
  • Timing Belts
  • Tire Sales/Repair
  • Transmission Repair
  • Upholstery
  • Windshield/Glass
+ More

AMENITIES

  • Car Delivery
  • Car Pickup/Dropoff
  • Car Wash
  • Coffee
  • Free Estimates
  • Free Multi-Point Safety Inspection
  • Open Saturday
  • Service Guarantee
  • Shuttle
  • Wireless Internet
+ More

AFFILIATIONS

  • iATN

MESSAGE FROM THE SHOP

If you're looking for a straight forward auto repair experience where a shop shows you the parts replaced, explains the repairs needed, the price quoted is the price you pay and understatnd that the cheapest part is not always in your, your cars or your wallets best interests, then we need to talk.

Since 1925, Funk Brothers Automoitve Inc has strived to provide the best service, repair and the most bang for your buck with quality parts that last and service that cannot be beat. If we wouldn't install it on our cars, we wont install it in yours.

We run a completely transparent shop with no walls or hidden areas and where you can discuss your car with the actual mechanic that will be addressing your repairs. your car will never be taken around the corner and unless being test driven, will always be in our possession at our 11,000 sq ft facility. We will get you on the road quicker with 90% of cars being repaired the same day they come in.

MAKES WE SERVE

  • Acura
  • Audi
  • BMW
  • Buick
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Dodge
  • FIAT
  • Ford
  • GMC
  • Geo
  • Honda
  • Hummer
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lincoln
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • Mercury
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Oldsmobile
  • Plymouth
  • Pontiac
  • Porsche
  • Ram
  • Saab
  • Saturn
  • Scion
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
+ More
Questions Answered by Funk Brothers Automotive
I have a 2003 Chevy trailblazer. Over some...
yes that is a possibility and could result in your cars MIL light to come on. I would suggested having it diagnosed by an experienced technician
was driving, car shut off and wont start a...
very hard to tell without having the car present but any of the items you mentioned could be the problem including the computer, ignition, lubrication system, chain, etc.
code 1900
turbo gone out I think
P1900 represent an issue in the Control module N15/7 faulty. Any sort of electrical or module diagnoses and repair should be done by a trained professional
Ran out on highway put gas in drive it 50 ...
your issue might not of been fuel related. I would suggest getting the car diagnosed instead of changing parts without verifying. it could be an ignition issue.

Map
Get Directions to Funk Brothers Automotive

Asset 71
HIGH QUALITY REPAIRS
Your auto repair done right, only the work you need with no add ons.
Asset 72
TRANSPARENT PRICING
Our free estimator calculates a custom price for your vehicle repair.
Asset 73
GUARANTEED REPAIRS
Rest easy knowing you're covered by our RepairPal Nationwide Warranty.